Current track

Title

Artist

Current show

Current show


Καλαμάτα- Ριζόμυλος-Πύλος- Μεθώνη: Νέες υποσχέσεις για μπουλντόζες το 2023

Written by on 11/11/2021

Ολοκληρώθηκε η β1 φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και εντός των επόμενων ημερών το υπουργείο Υποδομών αναμένεται να ανακοινώσει την ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για τον δρόμο Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, ώστε να ανακηρυχθεί ανάδοχος το 2022 και να μπουν μπουλντόζες το 2023, αφού η σύμβαση θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με ρεπορτάζ του ypodomes.com: «Ολοταχώς για προσφορές οδεύει το μεγάλο οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ολοκληρώθηκε η β1 φάση του διαγωνισμού με την έγκριση του πρακτικού. Πλέον από εδώ και πέρα τα σχήματα τα οποία συμμετέχουν θα κληθούν να υποβάλουν σε ημερομηνία που θα ανακοινώσει το υπουργείο, τις δεσμευτικές προσφορές τους. Οι συμμετέχοντες είναι οι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ΑΒΑΞ A.E. ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Ένωση Προσώπων Μυτιληναίος Α.Ε. INTERTOLL Europe ZRt.

Τώρα το επόμενο στάδιο είναι η ανάδειξη του αναδόχου και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια ολιγόμηνη περίοδος μέχρι την υπογραφή της σύμβασης. Στην προσυμβατική περίοδο θα χρειαστεί να περάσει η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων, αλλά και να υπογραφεί για να ξεκινήσει να μετρά αντίστροφα. Οι μπουλντόζες εκτιμάται ότι θα μπουν στα εργοτάξια το 2023.

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου 2019 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Η διάρκειά του ορίστηκε σε 30 χρόνια, τέσσερα εκ των οποίων αφορούν την περίοδο κατασκευής. Το κόστος του έργου στο σύνολο της περιόδου εκτιμήθηκε σε 312,23 εκατ. ευρώ. Πριν από περίπου 10 μήνες ο διαγωνισμός πέρασε στη β’ φάση, αυτή του διαλόγου με όσους εμπλέκονται, ενώ ακολούθησε η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης. Με την ολοκλήρωση της β’ φάσης το Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη μπαίνει στην τελική ευθεία για την ανάδειξη αναδόχου.

Είναι το δεύτερο οδικό έργο ΣΔΙΤ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που προχωρά. Πριν από μερικές ημέρες ολοκληρώθηκε η β1 φάση και στο οδικό έργο για το flyover της περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Το Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη είναι κατά κάποιο τρόπο η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου «Μορέα». Θα διαθέτει τετράιχνο άξονα στο μεγαλύτερο τμήμα του, νέα γέφυρα στον ποταμό Πάμισο, παρακάμψεις σε Μεσσήνη και Βελίκα και σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.

Τα χαρακτηριστικά του θα είναι ως οδού ταχείας κυκλοφορίας. Στο πλαίσιο του έργου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα περιλαμβάνεται η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της εθνικής οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα διακριτά τμήματα: Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος μήκους 16,4 χλμ., το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος μήκους 25,7 χλμ. και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη μήκους 7,9 χλμ.».

ΠΗΓΗ