Current track

Title

Artist

Current show

Current show


Η «Meta» απειλεί να αποσύρει το Facebook και το Instagram από την ΕΕ

Written by on 07/02/2022

Οι υπηρεσίες Facebook και Instagram στην Ευρώπη ενδέχεται να χρειαστεί να κλείσουν εάν η μητρική τους εταιρεία, η Meta, δεν μπορεί να επεξεργαστεί, να αποθηκεύσει και να μεταφέρει δεδομένα από Ευρωπαίους χρήστες σε διακομιστές με έδρα τις ΗΠΑ, φέρεται να προειδοποίησε ο τεχνολογικός γίγαντας.

Ορισμένα μέσα ενημέρωσης ανέφεραν τις ετήσιες καταθέσεις του στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ αναφέροντας την εξέλιξη.

Το κύριο σημείο-κόλλημα για τη Meta είναι οι «διατλαντικές μεταφορές δεδομένων», οι οποίες ρυθμίζονται από μια σειρά συμφωνιών που χρησιμοποιεί η εταιρεία ως νομική βάση για την αποθήκευση δεδομένων από χρήστες της ΕΕ σε διακομιστές των ΗΠΑ.

Αυτά τα μοντέλα συμφωνιών βρίσκονται επί του παρόντος υπό νομικό και ρυθμιστικό έλεγχο στην Ευρώπη – και θα μπορούσαν ενδεχομένως να «επηρεάσουν την ικανότητα [της Meta] να παρέχει τις υπηρεσίες μας… ή την ικανότητά μας να στοχεύουμε διαφημίσεις».

Στην έκθεση, η Meta δήλωσε ότι «πιθανόν» να μην είναι σε θέση να προσφέρει «έναν αριθμό από τα πιο σημαντικά προϊόντα και υπηρεσίες της, συμπεριλαμβανομένου του Facebook και του Instagram, στην Ευρώπη, εάν δεν υιοθετηθεί ένα νέο πλαίσιο διατλαντικής μεταφοράς δεδομένων και η εταιρεία δεν είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει τις τρέχουσες πρότυπες συμφωνίες της ή «να βασιστεί σε άλλα εναλλακτικά μέσα».

«Ουσιαστικά όλα τα έσοδά μας προέρχονται αυτήν τη στιγμή από διαφημίσεις τρίτων στο Facebook και το Instagram», σημείωσε η εταιρεία, προσθέτοντας ότι βασιζόταν σε “σήματα δεδομένων από τη δραστηριότητα των χρηστών” προκειμένου να “παραδώσει σχετικές και αποτελεσματικές διαφημίσεις στους χρήστες μας”. Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της ΕΕ, μεταξύ άλλων κανόνων, έχει επηρεάσει την «ικανότητά του να χρησιμοποιεί τέτοια σήματα στα διαφημιστικά μας προϊόντα».

Μετά την υιοθέτηση του GDPR, η Meta πρόσθεσε ότι ένας «αυξανόμενος αριθμός χρηστών» επέλεξε να «ελέγχει ορισμένους τύπους στόχευσης διαφημίσεων στην Ευρώπη». Αναμένει ότι αυτή η τάση θα «αυξηθεί περαιτέρω με τον εκτεταμένο έλεγχο σε ορισμένα δεδομένα τρίτων» ως μέρος των προσπαθειών συμμόρφωσής της σύμφωνα με τους κανόνες περί απορρήτου δεδομένων που ορίζονται στην Οδηγία της ΕΕ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Εάν δεν “παραδίδει διαφημίσεις με αποτελεσματικό τρόπο”, η Meta προειδοποίησε ότι “οι έμποροι δεν θα συνεχίσουν να συνεργάζονται μαζί μας” ή “θα μειώσουν τους προϋπολογισμούς που είναι διατεθειμένοι να μας αναθέσουν”. Τα εργαλεία adtech της εταιρείας έχουν επικριθεί τακτικά για τη συλλογή λεπτομερών δεδομένων από χρήστες, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να σχεδιάζουν «εξατομικευμένες» διαφημίσεις ανάλογα με «ευαίσθητα» κριτήρια, όπως ενδιαφέροντα και δημογραφικά στοιχεία.

Η εταιρεία χρησιμοποίησε προηγουμένως μια συμφωνία μεταφοράς δεδομένων ΕΕ-ΗΠΑ με την ονομασία Privacy Shield, η οποία καταργήθηκε για παραβιάσεις της προστασίας δεδομένων το 2020 από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Επίσης εκείνη τη χρονιά, η Ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων (IDPC) κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι οι πρότυπες συμφωνίες που χρησιμοποιεί η Meta για διαβιβάσεις δεδομένων – που ονομάζονται Standard Contractual Clauses – δεν συμβιβάζονται με τις απαιτήσεις απορρήτου της ΕΕ που ορίζονται στον GDPR.

Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, τα δεδομένα για τους κατοίκους μπορούν να μεταφερθούν σε χώρα εκτός ΕΕ μόνο εάν η χώρα αυτή προσφέρει επαρκή προστασία σε αυτές τις πληροφορίες.

primenews