Current track

Title

Artist

Current show

Current show


Ζητείται 1,4 εκ. ευρώ για ανάπλαση 23ης Μαρτίου

Written by on 03/11/2021

Πρόταση για τη χρηματοδότηση του έργου αναδιάταξης – αναδιοργάνωσης της πλατείας 23ης Μαρτίου, με προϋπολογισμό 1,4 εκ. ευρώ, πρόκειται να υποβάλει ο Δήμος Καλαμάτας στο ΕΣΠΑ Πελοποννήσου.

Σήμερα η Οικονομική Επιτροπή του δήμου καλείται να εγκρίνει:

α) Τη μελέτη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών στο σύνολό της για το συγκεκριμένο έργο.

β) Την υποβολή αίτησης χρηματοδότησης της πράξης με τίτλο “Αναδιάταξη – αναδιοργάνωση πλατείας 23ης Μαρτίου” μέσω της πρόσκλησης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Πελοποννήσου για υποβολή προτάσεων στο Ε.Π. “Πελοπόννησος” στον άξονα προτεραιότητας 3, ο οποίος συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) με τίτλο “Παρεμβάσεις ανάδειξης πολιτιστικού αποθέματος του Ιστορικού Κέντρου της πόλης της Καλαμάτας”.

γ) Την εξουσιοδότηση του δήμαρχου Καλαμάτας για υπογραφή των σχετικών αιτημάτων και εγγράφων, στο πλαίσιο του προγράμματος.

Στη μελέτη, στο κεφάλαιο “Σημεία και τρόπος επέμβασης” επισημαίνεται ότι “το κύριο ζητούμενο της παρούσας μελέτης αφορά την ανάδειξη της περιοχής του Ιστορικού Κέντρου και τη σύνδεσή του με το εμπορικό τμήμα της πόλης, ενώ ταυτόχρονα στοχεύει στη δημιουργία ενός φιλικού περιβάλλοντος στους κατοίκους.

Αυτό επιτυγχάνεται, δίνοντας προτεραιότητα στην κίνηση των πεζών με την αύξηση της επιφάνειας της πλατείας και των πεζοδρομίων της οδού 23ης Μαρτίου. Για το λόγο αυτό μειώνεται το διαθέσιμο οδόστρωμα κίνησης των οχημάτων επί της οδού 23ης Μαρτίου, από την οδό Νέδοντος έως τον κυκλικό κόμβο με την οδό Υπαπαντής”.

ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΛΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

Στο κεφάλαιο “Οδικό δίκτυο” αναφέρεται ότι “κύριος στόχος της παράλληλα εκπονούμενης κυκλοφοριακής μελέτης είναι η ανακουφιστική παρέμβαση στο οδικό δίκτυο με τη διατήρηση της αμφίδρομης κυκλοφορίας της οδού 23ης Μαρτίου, Υπαπαντής και Σταδίου, με καλύτερη διευθέτηση των κυκλοφοριακών ροών.

Πιο συγκεκριμένα, το πλάτος του δρόμου ανά κατεύθυνση από 8 – 10 μέτρα μειώνεται στο κατ’ ελάχιστο 3,50 μέτρα (περιλαμβανομένων και των ρείθρων), η κεντρική νησίδα μειώνεται κατά μήκος αλλά αυξάνεται κατά πλάτος προσδίδοντας περισσότερο χώρο πρασίνου και ο κόμβος με ακτίνα 8 μέτρα μειώνεται στα 4 μέτρα.

Ταυτόχρονα, περιορίζεται ο χώρος για στάθμευση αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στην ευρύτερη περιοχή της πλατείας 23ης Μαρτίου, αλλά υπάρχει η πρόβλεψη εσοχών στα πεζοδρόμια για στάση – στάθμευση οχημάτων ΑμεΑ και οχημάτων για εφοδιασμό των επιχειρήσεων της περιοχής”.

ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΟΜΕΣ

Στη μελέτη διευκρινίζεται ότι “μέσω της μείωσης του πλάτους του δρόμου επιτυγχάνεται η αύξηση της επιφάνειας της πλατείας 23ης Μαρτίου κατά περίπου 1 στρέμμα”.

Ακόμα, για τις προτομές των ηρώων αναφέρεται ότι “πλέον στον νέο προστιθέμενο χώρο πραγματοποιείται η εκ νέου χωροθέτηση των προτομών στην υφιστάμενη βάση τους. Η χωροθέτησή τους ακολουθεί τη λογική της διασποράς κάτω από το υπάρχον μνημείο και αποκλειστικά στο νέο προστιθέμενο κομμάτι της πλατείας.

Οι προτομές των αγωνιστών Αναγνωσταρά και Παπαφλέσσα τοποθετούνται στην αριστερή πλευρά της πλατείας με μέτωπο προς την πλευρά του δρόμου. Οι προτομές των ηρώων Μητροπέτροβα και Μαυρομιχάλη τοποθετούνται αντικριστά μεταξύ τους και κεντρικά της πλατείας με μέτωπο προς τη δύση και προς την ανατολή αντίστοιχα. Ακόμα, η προτομή του ήρωα Νικηταρά τοποθετείται στη δεξιά πλευρά της  πλατείας με μέτωπο προς το δρόμο.

Τέλος, προβλέπεται στη δεξιά πλευρά της πλατείας θέση στήλης προς τιμήν των πεσόντων στους αγώνες του έθνους μετά το τέλος της Επανάστασης του 1821”.

ΠΗΓΗ